Citroën Markasının Hikayesi

Citroën Markası, Fransız zevkinin ve otomobil tutkusunun bir yansımasıdır. Citroën markası; yeniliği ve teknolojik gelişmeleri benimseyen en iyi otomobil üreticilerinden biri olarak en iyi markalar arasında öne çıkmayı başarmıştır. Şirketin, başlangıcından bu yana büyük bir evrim geçirdiğini söyleyebiliriz. Arabaların güvenliği, kaliteyi ve konforu temsil eder. İşte size Citroën‘in hikayesi.

Kısa Bir Tarihçe

1919 yılında Andre-Gustave Citroën tarafından kurulan şirket, yenilikçi teknoloji konusunda itibar kazanmıştır. Andre-Gustave, otomobil endüstrisindeki savaş sonrası fırsatlardan yararlanarak 10 HP’lik bir otomobil olan Type A’yı tasarladı. Eyfel kulesini, dünyanın en büyük reklam tabelası haline gelen bir reklam panosu olarak kullandı.

 

Citroën, üniter tip gövdeli ve şasesiz önden çekişli otomobili seri üreten ilk kişiydi. Motor sporlarındaki başarısı ile üç farklı resmi şampiyonluk kazanan ve üç kez Avrupa Yılın Otomobili kazanan tek otomobildir. Aralık 1974’te Citroën, Peugeot S.A tarafından satın alınarak PSA Peugeot Citroën oldu.

İnovasyon

Citroën, otomotiv sektöründe teknolojiyi ilerletmek için birçok teknoloji firması ile ortaklık kurmuştur. Örneğin, PolyOne Corporation ile ortaklak kurarak, C4 modellerine çığır açan dış koruyucu panelleri dahil etmeyi başardı. Bu paneller anında sıkıştırabilir ve geri sıçrayabilir ve çarpmalardan kaynaklanan hasarı azaltarak araç sahipleri için zarar maliyetlerini en aza indirir. İyi gerilme mukavemeti, çizilme direnci, UV ve hava koşullarına dayanıklılık gibi özellikleri bir araya getirmenin yanı sıra temizlemesi kolaydır. Bu, bir araç için dış kısım malzemesiyle alakalı zorluklarının üstesinden gelmek için geliştirilmiş bir çözümdür.

Şirket, otomotiv tasarımında ve inovasyonunda yeni yönlere öncülük ederken, kolaylaştırıcı teknolojiler getirmeyi başardı. Bir diğer önemli yüksek teknoloji yeniliği ise Hybrid Air sistemidir. Bu, yakıt tüketiminin her 100 km’de 3 litrenin altında olması ve ekstra pil olmaması ile performansı artırır. Bu inovasyon süreci, Citroën‘in hibrit otomobil teknolojisindeki atılımları için üç tane prestijli Avrupa inovasyon ödülü kazanmasını sağladı.

Citroën CXperience ve diğer konsept otomobiller

CXperience konsept otomobil, Citroën‘in yeni tasarım yönünü, gövde stilini göstermektedir.. Uluslararası gövde stili ve eklenti bir hibrite sahip bu otomobil, Citroën‘in marka stratejisinde yeni bir adımı işaret eden cesur bir adım attığını gösteriyor. Tüm markanın geçmişine paralel olarak, tüm Citroën filosunun ayırt edici özelliği olan küresel bir konforu kullanıcılara sunuyor. Şirket, 2017 yılında piyasaya sürülen yeni Citroën Space Tourer 4×4 E Concept ile büyük bir başarı elde etti. Bu konsept otomobiller lüks, stil ve çok yönlülüğün tavizsiz bir kombinasyonunu sunuyor.

 

Citroën’in Gelecek Planları

Citroën, Peugeot ile birlikte benzinli, dizel, plug-in hibrit ve akülü elektrikli güç aktarma organları ile güçlendirilecek iki çok enerjili platformun lansmanını gerçekleştirdi. Plug-in hybrid’ler tamamen benzinli elektrikli olacak ve hem önden çekişli hem de dört tekerlekten çekişli olacak. Dizel hibrit teknolojisi aşamalı olarak kaldırılacaktır. Elektrikli otomobil, pille çalışan bir elektrik motoruyla çalışacak. Şirket ayrıca 2021 yılına kadar 26 yeni otomobil piyasaya sürerek Kuzey Amerika pazarına geri dönüş planlıyor.