Krank Kasnağı

krank-kasnagi-ilke-otomotiv-en-ucuz-citroen-peugeot-renault-fiat-opel

Titreşim amortisörü ya da burulma amortisörü gibi isimlerle de bilinen krank kasnağı, motorda meydana gelen burulma titreşimini minimuma indirgeyen ve kayışlar açısından kasnak görevi üstlenen bir parçadır. Krank miline bağlı olan bu parça aynı zamanda harmonik dengeleyici olarak da nitelendirilebilmektedir.

Krank Kasnağının Prensibi

Silindirlerin her bir ateşleme işleminde tork krank miline gönderilmektedir. Ortaya çıkan tork, oluşan titreşimler sayesinde krank milini harekete geçirerek döndürmektedir. Silindirlerin belli başlı motor devrinde ortaya çıkardığı torklar krank milinin titreşimleri ile senkronize hale gelmekte, böylelikle rezonans oluşumu ortaya çıkmaktadır. Krank kasnağının gücünün fazlasında gerilime sahip olan rezonans krank milinde hasara ve dolayısıyla arızaya neden olmaktadır.

Krank Kasnağının Arızalanması Durumunda Ne Olur?

Krank kasnağının arızalanması durumunda pek çok farklı sorun ortaya çıkabilmektedir. Bu gibi durumlarda en sık karşılaşılan sorun ise aracın hareket edemeyecek hale gelmesidir. Bu durumda araç sahipleri için önemli ölçüde maddi hasar ortaya çıkacaktır.

Genellikle bu gibi problemlere mahal vermemek adına krank mili krank kasnağının arka kısmına yerleştirilmektedir. Krank milinin arızalanmasını engellemek adına geliştirilen krank kasnağı, sahip olduğu iki unsur olan parça kütlesi ve enerji yutucu sayesinde titreşim absorte edilebilmektedir. Krank mili ile alakalı herhangi bir sorun ya da arıza ile karşılaşmak istemeyen araç sahiplerinin doğru bir kasnak tercihinde bulunması ve 90 bin km’de değişim yapması gerekmektedir. Değişim işleminde ise tüm kayış ve cıvatalarla birlikte değişim yapılması önerilmektedir.

Etiketler: ,
X